Jak tanio urządzić domowe biuro?

Artykuł omawia, jak stworzyć plan domowego biura, gdzie szukać odpowiedniej przestrzeni, jakie sprzęty kupować i gdzie znaleźć najtańsze meble.

Contact An Agent

Zacznijmy od odpowiedniego planu dostosowanego do wielkości pomieszczenia. Następnie zastanówmy się, jakie meble z domu możemy przenieść do biura, co uda nam się zrobić samemu i w jaki sposób możemy oszczędzić na materiałach. Domowe biuro może równie dobrze zaczynać swoją działalność z meblami używanymi.

Rzadko którą osobę rozkręcającą własny biznes stać na luksusowe meble do nowego domowego biura. Zwykle najpierw zaszywamy się gdzieś w kącie z laptopem, tak aby nikt nam nie przeszkadzał, a dopiero później myślmy o miejscu, które stwarzałoby dla nas dobre warunki do pracy i ewentualnie przyjmowania klientów lub partnerów biznesowych. Zwykle meble i sprzęty do biura są dla nas najmniej istotną inwestycją, więc szukamy w tym względzie jak największych oszczędności. Podpowiadamy, gdzie je znaleźć.

Na początek rysunek

Pierwszym krokiem do sukcesu jest stworzenie odpowiedniego planu. Niezależnie od tego, czy na nasze domowe biuro możemy przeznaczyć osobne pomieszczenie, czy tylko wydzielamy część jadalni lub salonu, zawsze mamy tylko ograniczoną przestrzeń. Narysowanie schematu pozwoli nam uniknąć kupna rzeczy niepotrzebnych lub za dużych. Dzięki planowaniu stworzymy też bardziej funkcjonalne domowe biuro. Tak rozmieśćmy sprzęty, aby wszystkie potrzebne rzeczy znajdowały się w zasięgu ręki.

Wędrówki mebli

Zastanówmy się, które sprzęty domowe możemy zaadaptować na potrzeby biura. Może mamy w salonie wygodny fotel, który nie jest tam absolutną koniecznością? Może gdzieś w piwnicy lub na strychu trzymamy stare biurko, którego nikt nie używa, ale po odmalowaniu może w dalszym ciągu świetnie się sprawować? Tak samo z elementami oświetlenia, dekoracjami i innymi dodatkami. Na początku domowe biuro nie musi być urządzone według oryginalnego designu. Najważniejsze, aby było praktyczne.

Używane równie dobre

Nie obawiajmy się kupować rzeczy używanych. Wiele biur i hoteli wymienia meble co kilka lat, nawet jeśli nie są zniszczone. Czasem można usłyszeć, że firma, w której pracuje nasz znajomy wymienia sprzęty i nie ma co z nimi zrobić, bo nikt z pracowników nie ma czasu na wystawianie aukcji w internecie. Poszukajmy też na targach i w komisach. Znakomitym miejscem na kupno używanych sprzętów jest też internet. Używane meble mogą wymagać odmalowania, niewielkiej renowacji lub nadawać się do użytku nawet bez tych zabiegów. Firmy i instytucje rzadko kupują meble niskiej jakości, dzięki czemu możemy znaleźć naprawdę dobre wyposażenie i wyjątkowo korzystnej cenie.

Domowe biuro „zrób to sam”

Wiele prac możemy wykonać samodzielnie. Pomalowanie ścian i położenie podłogi niekoniecznie wymaga interwencji fachowca. Nawet niektóre proste meble można zrobić samemu, jeśli mamy choć odrobinę stolarskiej żyłki. Używajmy tanich materiałów. Za kilka lat firma może się rozkręcić i biurko ze sklejki wymienimy na dębowe. Na razie nie ma takiej potrzeby. Dzięki tym wszystkim zabiegom uda nam się znacznie oszczędzić na wyposażeniu biura i rozpoczniemy naszą inicjatywę z nieco większą sumą na koncie bankowym.