14 stycznia zaczęła się po raz kolejny kampania „Weź paragon”. Administracja skarbowa będzie sprawdzać, czy przedsiębiorstwa ewidencjonują całą sprzedaż na kasach fiskalnych i wydają paragony. Zaniedbanie tych czynności przez handlowców, może zostać ukarane grzywną sięgającą nawet kilku tysięcy złotych.
Akcja odbywa się w całej Polsce – z uwzględnieniem miejscowości turystycznych i wypoczynkowych. Kontrolą objęte będą restauracje, kawiarnie, bary i kluby. Poza tym firmy handlowe i usługowe, w tym przedsiębiorcy, którzy zajmują się wypożyczaniem sprzętu sportowego. Kontrolerzy sprawdzają przede wszystkim czy firma posiada kasę fiskalną i czy uczciwie rejestruje na niej całą sprzedaż – oraz czy klienci otrzymują paragony z drukarek fiskalnych.
Kampania ma też odsłonę edukacyjno-informacyjną, skierowaną głównie do konsumentów. Przypomina o korzyściach upominania się o paragon i obowiązku wydawania go przez pracowników sklepów i punktów usługowych posiadających kasę fiskalną. Klient, który bierze paragon przyczynia się do odpowiedniego rozliczania się z państwem – wydrukowany paragon to dowód na to, że do budżetu państwa wpływa odpowiedni podatek zapłacony przez przedsiębiorcę.
Akcję „Nie bądź jeleń, weź paragon” promuje rysunek Andrzeja Mleczki. Satyryczna praca artysty zdobi materiały informacyjne dla klientów
Kontrole potrwają do 24 lutego 2013r.