Strona internetowa – niezbędny element każdej firmy

Contact An Agent

Podobno brak czegoś w Internecie oznacza, że to nie istnieje. Jeśli więc chcemy zdobyć klientów naszej nowo założonej firmy, koniecznie musimy mieć stronę internetową. Niezależnie od tego, czy mamy sklep z artykułami wędkarskimi, salon masażu, biuro architektoniczne czy świadczymy usługi księgowe, aktualna strona internetowa to podstawa.

Zanim założymy własną działalność gospodarczą, dobrze jest przygotować dobry plan działania. Nie wystarczy zgłosić przedsiębiorstwa do ewidencji, zakupić niezbędnego sprzętu i znaleźć firmę świadczącą usługi księgowe. Już od początku musimy pomyśleć o dobrej reklamie. Przede wszystkim potrzebna nam profesjonalnie zaprojektowana strona internetowa.

Nie taka strona droga

Przede wszystkim zacznijmy od wykupienia domeny internetowej. Na szczęście nie jest to szczególnie duża inwestycja. Koszt zarejestrowania i utrzymania domeny internetowej to zwykle kilkadziesiąt złotych rocznie, czasem nieco ponad 100zł. Podobnie kształtuje się koszt wykupienia miejsca na serwerze. Kolejny wydatek to stworzenie samej strony. W zależności od tego, jak bardzo będzie zaawansowana, koszt jej wykonania waha się od kilkuset do nawet kilku tysięcy złotych. Dobrze przemyślmy, czy zależy nam na prostej stronie informacyjnej, czy chcemy zaskoczyć potencjalnego klienta grafiką i skomplikowanymi elementami. Na początku działalności rzadko który przedsiębiorca może sobie pozwolić na zapłacenie kilku tysięcy złotych profesjonalnemu webmasterowi. Nawet prosta strona może być wykonana ciekawie i zachęcać klientów.

Na różowo czy na szaro?

Czym więcej informacji podamy projektantowi strony, tym lepszy efekt uda mu się uzyskać. Zastanówmy się, do kogo ma być skierowana reklama – jaką grupę docelową sobie obraliśmy. Pozwoli to webmasterowi dobrać kolorystykę, szatę graficzną, a nawet układ strony. Na przykład strona internetowa firmy oferującej usługi księgowe raczej nie wyglądałaby dobrze w różowej kolorystyce. Jednak w przypadku sklepu z pamiątkami lub salonu kosmetycznego jest to jak najbardziej wskazane. Usługi księgowe lepiej zareklamują oficjalna czcionka i formalny układ strony, z kolei sklep z pamiątkami może mieć bardziej „wesołą” tematykę.

Jest gdzieś cennik?

Zastanówmy się, jakie informacje chcemy ujawnić potencjalnym klientom. Zwykle interesuje ich zakładka z cennikiem. Wielu klientów, jeśli ma do wyboru skontaktować się z firmą, której ceny znają i są w stanie zaakceptować a taką, do której musieliby zadzwonić, aby takie informacje uzyskać, wybierze tę pierwszą opcję. Oczywiście nie jest to żadną regułą, jednak wiele osób nie lubi tracić czasu na dzwonienie i zbieranie informacji o cenach.

Zmiany wprowadzane na bieżąco

Aktualizowana strona internetowa jest w oczach wielu klientów bardziej wiarygodna. Postarajmy się raz na jakiś czas umieścić na stronie jakąś informację z życia firmy. Przede wszystkim jednak dbajmy o aktualność danych takich jak adres, numery telefonów i ewentualnie nazwiska pracowników, jeśli mamy takie dane na naszej stronie. Niedopuszczalne byłoby posiadanie strony z nieaktualnymi cenami czy ofertą z usługami, których już nie świadczymy.